Firma olarak 2017 yılında franchising yöntemiyle yeni şubeler açmayı düşünüyor musunuz?
Franchising’e yönelik hedefleriniz nelerdir? DRY CLEAN EXPRESS olarak 2017 yılını en az 100 şube sayısı ile tamamlamayı hedeflemekteyiz. Gelecek yıl içinde de yurt dışı yatırımlarımıza ağırlık verip, Avrupa’nın 1 Numaralı Kuru Temizleme Uzmanı olma yolunda ilerlemeyi planlamaktayız. Yurt dışında master franchisingler vererek markamızı ve hizmet kalitemizi tüm dünyaya yaymak ve tanıtmak istemekteyiz. Her ilde en az 1 şube ve tüm dünya üzerinde de markamızı tanıtma çalışmalarımız hız kesmeden devam etmektedir.
Franchising yönteminin markanıza kazandırdığı faydalar hakkında bilgi verir misiniz? Franchising verirken hangi kriterlere önem veriyorsunuz?
Franchising sistemi ile büyümek ; hakim olduğumuz bölge ve ulaştığımız müşteri sayısını arttırmada marka bilinirliğine olumlu yönde katkı sağlamaktadır. Ağımızı genişletmek için zincirin her bir halkasını aynı özveri ile oluşturmak markaya yapılmış olan aslında en büyük yatırımdır. Sisteme yatırım yaparsanız ; sistem de markanın kalıcılığını sağlamaktadır. Standartları bozmadan her geçen gün gelişen ve değişen değerlere, teknolojilere ayak uydurarak uygun partnerler ile bu sistemi sürdürülebilir kılmak gerekmektedir. Bu sebeple franchisee adaylarımızın ve partnerlerimizin kurum kültürümüze ve ilkelerimize uygun yapıda olmaları marka standardımız gereği çok önemlidir. Bir markanın ; marka yöneticisine fayda sağlayabilmesi , sistemin ya da hizmetin açığını tespit edip ;olması gerekenin teminini yapmaktan geçmektedir.
Franchising yönteminin markaların büyümesine ve gelişmesine olan etkilerini değerlendirir misiniz?
Son yıllarda hizmet sektöründe çok hızlı büyümeler gerçekleşmektedir. Bu büyüme sistemli ve standartları olan markalar için kontrol edilebilir ve denetlenebilirdir.Franchising yönteminin markaların büyümesine ve gelişmesine olan etkisinin olumlu olabilmesi markanın bu iki temel niteliği barındırmasıyla ilgilidir : Sistemin standart olması ve Denetlenebilir olması. DRY CLEAN EXPRESS markası için kurulan bir sistemin her yerde aynı hizmet kalitesini vermesi , standartların (ekipman, personel temini, eğitim, teknik kurulum, pazarlama ve yönetim stratejileri gibi ) çizilmesi ile ilgilidir. Sürekli müşteri memnuniyetini sağlamak ortak bir dili konuşmaktan geçmektedir. Yine aynı şekilde bu sistemi periyodik olarak denetlemek , geliştirmek ve ihtiyaçları tespit edip eksikleri gidermek adına markaya olumlu etkisi çok fazladır.